torsdag 11. august 2011

Kajakken Homla

Jeg med noen av mine første padletak i en kajakk.


Siste fredag i ferien min ble det innkjøp av en kajakk. Dette er av typen Necky Elaho. Jeg er en komplett nybegynner når det gjelder kajakk, men håper dette ikke varer alt for lenge. Valget av en Necky kom mest på grunn av anbefalinger av selger på butikken. Jeg ringte også noen bekjente som hadde Necky for å høre deres mening om merket.

Kaiser likte ikke at "pappa" var ute på vannet alene i en ustø kajakk

Kajakken ble kjøpt i Trondheim, så sine første 7 timer i mitt eierskap ble den oppbevart på taket på en bil. Cockpiten ble provisorisk tettet med søppelsekk og gaffateip. Og dette skulle vise seg å lage en fin lyd når man kjørte. Du kan tenke deg en stor humle med stor S innlåst i ett glass. Slik summelyd lagde kajakken hele veien. Så derfor er den døpt til Homla.


Jeg i kajakk før velt på søndag
Lørdag dro jeg, min kone Katrine Anita, vår niese Solveig Marie og hunden Kaiser ned til Breimsvatnet for å prøve Homla. Siden dette var første gangen jeg satt min kropp i en kajakk føltes det meget ustødig. Søndag ble det også en liten tur, men da i nærområdet vårt. Denne dagen prøvde jeg hvordan det var å komme meg ut av kajakken ved en velt. Var ikke så skummelt som jeg trodde.






Alle bilder er tatt av Katrine Anita.

2 kommentarer: